TAI CHI nowość w Naszym klubie !
Już 8 października godz. 11:00 zapraszamy na warsztaty.
Zapisy pod nr telefonu 666 896 158

Zajęcia prowadzi instruktor DARIUSZ MŁYNARCZYK – nauczyciel tai chi i tao Yogi, współautor książki „Dao yin-starochińskie ćwiczenia, zioła i dieta” (1997). Ćwiczył u mistrzów Yang Zhen He, Chen Xiao Wang, Chen Ying Ju, Yang Jun. Uczy głównie Yang tai chi mistrza Yang Cheng Fu, specjalizował się również w stylu Chen mistrza Chen Fa Ke. Prowadzi zajęcia z Tao Yogi oraz z technik psycho-fizycznych.

TAI CHI
Współczesne tai chi, jako system prozdrowotny, antystresowy, poprawiający sprawność ruchową i psycho-fizyczną powstał na początku XX w. Jego twórcą był chiński mistrz Yang Cheng Fu z rodziny Yang, który przystosował starożytną sztukę walki tai chi chuan do celów prozdrowotnych. Obecnie szacuje się że tai – chi w różnych odmianach ćwiczy kilkadziesiąt milionów ludzi na całym świecie.



Zapraszamy wszystkich od września
SPINNING
poniedziałek środa 18:00 i 19:30
piątek 19:00
(do 19 września jeździmy tylko o 19:30)

JOGA
wtorek czwartek 17:30 i 19:00
w czwartki 17:30 joga dla początkujących

JOGA DLA DZIECI
piątek 17:00 od 8 lat

ELEKTRA FIT




Od września wracamy do pełnego planu zajęć


Jakie efekty daje spinning? To idealny wybór dla osób, które pragną schudnąć w krótkim czasie, ale brak im motywacji do wysiłku. Już po dwóch tygodniach regularnych treningów można zaobserwować zmniejszenie się obwodu ud, bioder i brzucha. To także świetny sposób na ujędrnienie ciała i poprawę krążenia w nogach po całym dniu siedzenia za biurkiem. Poznaj inne zalety spinningu.
Spinning jest ceniony przez wiele osób ze względu na szybkie efekty w odchudzaniu oraz pozytywną energię, jaką daje wspólny trening z towarzyszeniem rytmicznej muzyki. Nietypowa forma zajęć – jazda na rowerach stacjonarnych w grupie, z opieką instruktora narzucającego tempo ćwiczeń – sprawia, że nogi same pedałują w takt piosenek, a wysiłek staje się przyjemniejszy. Wiele osób przyznaje, że zajęcia ze spinningu wprost uzależniają, a szybkie pojawianie się efektów ćwiczeń jeszcze
bardziej motywuje do walki o szczupłą sylwetkę.
Spinning – efekty w odchudzaniu
Spinning pozwala na spalenie setek kalorii w dosłownie jeden dzień! Jak to możliwe? Ćwiczenia na rowerze treningowym zalicza się do treningu cardio, a więc zwiększającego wydolność organizmu. Dzięki stale wysokiemu tętnu poprawia się krążenie, organizm jest lepiej dotleniony, co z kolei ma wpływ na przyspieszenie procesu odchudzania.
W czasie godziny spinningu można spalić do 1000 kcal. Początkujący powinni zacząć od treningów 2 razy w tygodniu, po ok. 50-60 minut. Ważne, aby nie przesadzać z tempem ćwiczeń, ponieważ zbyt wysokie tętno wcale nie sprzyja odchudzaniu. Przy zbyt intensywnym wysiłku organizmowi zaczyna brakować tlenu, a tylko dobre dotlenienie pozwala spalić organizmowi tłuszcz i wykorzystać go jako źródło energii. Z tego powodu początkujący powinni utrzymywać tętno na poziomie ok. 130 uderzeń na minutę –
wówczas utrata kalorii jest największa.

Efekty spinningu – silniejsze mięśnie i jędrniejsze ciało
Pozytywne zalety ćwiczeń na rowerze stacjonarnym nie kończą się jednak na utracie kalorii. Dodatkowe efekty treningów na pewno zadowolą osoby, które chciałyby poprawić wygląd swoich nóg oraz wzmocnić mięśnie brzucha. Stosowane podczas zajęć spinningu różne techniki, m.in. jazda z pośladkami uniesionymi nad siodełkiem czy jazda pod górę, pozytywnie wpływają na wygląd skóry i redukują cellulit. Spinning rewelacyjnie działa też na pośladki sprawiając, że stają się bardziej jędrne i uniesione.
Czytaj też: Plan treningowy na siłownię dla początkujących kobiet
Wśród innych efektów spinningu można wyróżnić:
wzmocnienie mięśni brzucha;
ukształtowanie mięśni nóg bez wyraźnej rozbudowy tkanki mięśniowej;
poprawę kondycji i polepszenie pracy serca;
zmniejszenie obwodów łydek, ud, bioder, brzucha;
lepsze ukrwienie dolnych części ciała, co ma szczególne znaczenie jeśli na co dzień spędzamy dużo czasu w pozycji siedzącej;
dostarczenie dużej dawki pozytywnej energii, która płynie z możliwości wspólnego spędzenia czasu i koleżeńskiego współzawodnictwa.
Ważną zaletą spinningu jest małe ryzyko kontuzji i przeciążeń. W przeciwieństwie do biegania, jazda na rowerze stacjonarnym nie obciąża stawów kolanowych, więc trenować mogą także osoby z dużą nadwagą oraz ludzie starsi.

Asany – pozycje ciała, które powodują napinanie lub rozluźnianie różnych partii mięśni posiadają lecznicze i fizjologiczne działanie na organizm człowieka. Doprowadzają one do zrównoważenia, symetrii i harmonii organizmu. Zaburzenia i dolegliwości fizyczne wypływają z zaburzeń energetycznych spowodowanych brakiem lub nadmiarem energii. Kiedy asana jest wykonana poprawnie wtedy energia płynąc bez przeszkód przez organizm człowieka dociera także do miejsc dotkniętych nierównowagą. Poprzez
odzyskiwaną stopniową równowagę energetyczną organizm powraca do prawidłowego stanu.

Joga – łagodzenie stresu

Ciało ludzkie w różny sposób reaguje na warunki i nie zawsze przyjazne czynniki życia codziennego. W jodze wszystko służy temu, aby ciało było stabilne a umysł spokojny. Ludzie szukają w tej metodzie ucieczki przed bólem kręgosłupa i sztywnością mięśni. Jest to typowy stan stresu. Ćwiczenia jogi dają techniki pozwalające na rozluźnienie pewnych części ciała niezależnie od sytuacji, w jakich jest im dane funkcjonować.

Joga – wzmacnianie mięśni

Trwanie w asanie powoduje niewielkie zużycie energii przez to, że wysiłek fizyczny jest minimalny, bowiem nie są to zwyczajowo rozumiane ćwiczenia dynamiczne. Asany są natomiast pozycjami wzmacniającymi mięśnie. W przypadku gdy wykonywane są one bezwysiłkowo to w mięśniach znika napięcie powodując ich rozluźnienie.

Joga poprawia krążenie

Asany oddziaływują na fizjologię człowieka poprzez zwiększenie ruchomości w stawach międzykręgowych, co powoduje poprawę warunków krążenia w naczyniach kręgosłupa, poprawę warunków krążenia oraz dokrwienia mózgu, masaż narządów wewnętrznych i oddziaływanie na gruczoły wydzielania wewnętrznego oraz zwoje nerwowe.

Joga uspokaja

Dopiero kolejnym etapem jest dostrzeżenie zbawiennego wpływu jogi na system nerwowy. Wykonanie grupy asan daje uspokojenie umysłu – dominację układu parasympatycznego, podczas gdy inne dynamiczne ćwiczenia – dominację układu sympatycznego a co za tym idzie wzrost aktywności wydzielania adrenaliny, szybsze bicie serca, szybsze oddychanie, wzrost ciśnienia krwi itp. Ćwiczenie asan powoduje tonizowanie mięśni i ich odnowę. Jednocześnie przez tłumienie impulsów przekazywanych do mózgu pomaga w
kontrolowaniu zaburzeń emocjonalnych oraz regulacji pracy serca przez oddalenie stresów psychicznych.

Spokojny stan umysłu powodowany jest przez tonizowanie mięśni, a także zmniejszenie częstotliwości i intensywności przechodzenia napinających impulsów wzdłuż dróg czuciowych. Tak wielka koncentracja i spokój umysłu nie są możliwe do osiągnięcia w trakcie wykonywania innych ćwiczeń fizycznych. Wiadomo również jak spokój umysłu wpływa na dobrostan organizmu człowieka. Ćwicząc asany polepszamy siłę fizyczną i wytrzymałość organizmu. Po wykonaniu grupy asan występuje u ćwiczącego dobre
samopoczucie a także po pewnym czasie zmniejsza się podatność na zmęczenie psychiczne.

Nie należy zapominać także i o tym, że regularne ćwiczenie asan odmładza ciało i zapobiega starzeniu.

Jogi dla dzieci

Joga dla dzieci – informacje do pobrania

DO POBRANIA

REGULAMIN – do pobrania

ELEKTRA FIT

DOTYCZY ZAJĘĆ JOGI:
do ćwiczeń nie należy przystępować z pełnym żołądkiem (minimum 2 godziny po posiłku) , po długim przebywaniu na słońcu,po saunie zawsze należy poinformować prowadzącego o dolegliwościach zdrowotnych,miesiączce,przebytych kontuzjach lub urazach panie ciężarne bezwzględnie muszą poinformować prowadzącego o swoim stanie podczas trwania zajęć należy zachować spokój i skupienie ćwiczymy boso , w przewiewnym stroju zapewniającym swobodę ruchu oraz naturalne oddychanie skóry jakiekolwiek niepokojące objawy w trakcie ćwiczeń(nagły wzrost ciśnienia,napięcie w oczach,ból w stawach,ból kręgosłupa) należy niezwłocznie zgłaszać prowadzącemu.