Polityka prywatności
Polityka prywatności
Regulamin obowiązujący dla zamówień złożonych od 2020-12-09
I. Informacje ogólne.
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o Elektra – należy przez to rozumieć P.P.H.U Elektra
Tomasz Więcek; NIP 613-000-22-88; Regon 230413008;
Kupującym, kliencie – należy przez to rozumieć osobę fizyczną (konsumenta – w rozumieniu
art.221 Kodeksu Cywilnego) ,osobę prawna lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości
prawnej:
Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy Elektra prowadzony przez P.P.H.U Elektra
Tomasz Więcek na swoim portalu internetowym pod adresem www.elektraluban.pl
Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin, który określa zasady sprzedaży towarów
i usług przez Elektra za pośrednictwem Sklepu. Regulamin jest dostępny na www.elektraluban.pl
Zamówienie -należy przez to rozumieć złożenie zamówienia przez kupującego za pośrednictwem
portalu internetowego.
1.Złożenie zamówienia przez osobę zarejestrowaną w sklepie (klienta lub kupującego) jest
równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. W toku składania zamówienia klient oświadcza, że
zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu i go akceptuje.
2. Dane kontaktowe Sklepu (w tym wszystkich punktów sprzedaży) znajdują się na stronie
internetowej Sklepu pod adresem: https://elektraluban.pl/kontakt/
II. Rejestracja i zmiana danych
Zamówienie oraz zaproszenie może złożyć tylko osoba zarejestrowana w Sklepie.
Po dokonaniu rejestracji w Sklepie dane osobowe Kupującego podlegają ochronie zgodnie z przepisami
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych i ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. (
Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z póź. zm.). Administratorem danych osobowych jest P.P.H.U Elektra
Tomasz Więcek z siedzibą w Lubaniu, ul. Papieża Jana Pawła II 10, 59-800 Lubań.Dane osobowe
Kupującego będą przetwarzane na podstawie zgody wyrażonej przez Kupującego wyłącznie w celu i
zakresie niezbędnym do utworzenia nowego indywidualnego konta w sklepie internetowym Elektra,
umożliwienia złożenia zamówienia, a także jego realizacji przez P.P.H.U Elektra Tomasz Więcek.
Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane również w celu przekazywania ofert marketingowych
oraz informacji handlowych przez P.P.H.U Elektra.
Dane osobowe Kupującego przetwarzane są przez okres niezbędny do wykonania usługi.
Dane osobowe podawane są dobrowolnie, jednak ich podanie jest warunkiem niezbędnym warunkiem
do utworzenia konta i złożenia zamówienia w sklepie internetowym P.P.H.U Elektra i realizacji tego
zamówienia.
Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub
ograniczenia przetwarzania poprawiania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także
do przenoszenia danych.
Kupujący ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Skorzystanie
z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce na podstawie zgody
przed jej cofnięciem.
Kupującemu przysługuje prawo zgłoszenia skargi do organu nadzorczego, jeśli zdaniem Kupującego
przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawne o ochronie danych
osobowych.
Państwa dane osobowe mogą zostać ujawnione wyłącznie podmiotom, z którymi zostały zawarte
umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, jak również osobom i podmiotom na ich prawnie
uzasadnione żądanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
Dane osobowe Kupującego nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
III. Składanie i realizacja zamówień
1.Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu poprzez wypełnienie i wysłanie
formularza zamówienia udostępnionego na stronie Sklepu, ewentualnie poprzez wysłanie maila na
adres : sklep@elektraluban.pl
2.Dane wpisywane do formularza muszą zawierać prawdziwe informacje.
3. Niezbędnym warunkiem realizacji zamówienia jest umieszczenie w formularzu wszelkich danych
pozwalających na prawidłową identyfikację Kupującego, w tym w szczególności numeru telefonu i
adresu email. W razie podania przez Klienta niekompletnych danych, a także braku możliwości
skontaktowania się z nim w ciągu 2/3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia, Sklep zastrzega
sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia do czasu uzyskania kompletnych danych
umożliwiających realizację zamówienia.
4. Po złożeniu zamówienia do klienta zostaje wysłany przez Sklep email z potwierdzenie złożenia
zamówienia wraz z podaniem przewidywanego terminu realizacji oraz kosztów transportu.
Przewidywany termin realizacji zamówienia jest uzależniony od dostępności zamawianego towaru lub
usługi, o czym Klienta jest informowany w wiadomości email z potwierdzeniem zamówienia.
5.Przyjecie zamówienia do realizacji rozpoczyna się z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku Sklepu
Bank Santander Polska: 76 1090 1955 0000 0001 0779 3359 z podaniem numeru zamówienia. Zapłata
musi obejmować cały zamówiony towar oraz koszty transportu oraz koszty dodatkowych czynności
wykonywanych przy dostawie, w przypadku części owej zapłaty zamówienie nie będzie realizowane.
6.Zamówienia nieopłacone w ciągu 10 dni od daty złożenia zostaną automatycznie anulowane przez
Sklep.
7.Odmowa realizacji zamówień przez Sklep może nastąpić gdy zamieszczone przez Klienta w
formularzu dane będą niepełne.
8.W przypadku odbioru własnego towaru przez Kupującego koszty transportu nie będą doliczane.
9.Czas realizacji zamówień podawany jest w potwierdzeniu złożenia zamówienia i wynosi 6 dni
roboczych, od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji .
10.Zakupione towary będą dostarczone na koszt Kupującego pod wskazany w formularzu zamówienia
adres bądź pozostawione w Elektra przy ul. Papieża Jana Pawła II 10 w Lubaniu w celu samodzielnego
odbioru przez Kupującego.
11. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany asortymentu i cen towarów znajdujących się w Sklepie (nie
dotyczy to towarów już zamówionych i potwierdzonych przez Sklep). Sklep zastrzega sobie także prawo
przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych oraz przeprowadzania w nich zmian.
IV. Ceny towarów i płatność
1.Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Podane ceny nie obejmują
kosztów dostawy.
2.Podane w Sklepie ceny obowiązują od dnia złożenia zamówienia do dnia jego realizacji.
3.W zależności od wybranej formy odbioru- dostawy towaru Klient ma do wyboru następujące opcje
płatności:
Płatność za towar nabywany w Sklepie może być dokonany przelewem na rachunek bankowy:
a) przy odbiorze własnym
b) przy dostawie do klienta
– przedpłata 100% wartości zamówienia
4.Wpłaty za zamówienie należy dokonać na konto Elektra – Santander Bank:
76 1090 1955 0000 0001 0779 3359.
1.Zamówione produkty dostarczane są tylko na terenie Polski, koszt przesyłki lub transportu pokrywa
Klient.
2. Zmiany w zamówieniu mogą być dokonywane przed przyjęciem zamówienia do realizacji jedynie na
wyraźne żądanie Kupującego.
3. Dostawa będzie odbywała się środkami własnymi Sklepu lub też za pomocą wynajętych w tym celu
przewoźników. Jeśli do rozładunku będzie niezbędny dodatkowy sprzęt np. wózek widłowy, to na
Kupującym będzie ciążył obowiązek zapewnienia tego sprzętu.
4. Dostawa nie będzie obejmowała dodatkowych czynności w szczególności kosztów rozładunku i
wniesienia towarów do budynków i pomieszczeń, a jedynie dostawę pod wskazany adres, gdzie
Kupujący będzie zobowiązany do rozładunku i odebrania towaru.
5. W oparciu o odrębne ustalenia stron i dodatkowe zlecenie strony mogą przewidzieć wniesienie
towarów do budynków i na określone kondygnacje. Wymaga to pisemnego zlecenia Kupującego i
potwierdzenia przez Sklep wraz z podaniem wynagrodzenia oraz zapłatą ustalonego wynagrodzenia za
dodatkowe czynności.
6. Przy odbiorze towarów Kupujący jest zobowiązany sprawdzić towar pod względem ilości i jakości. W
przypadku stwierdzenia widocznych uszkodzeń w czasie odbioru towaru w odbieranej przesyłce należy
sporządzić protokół uszkodzeń w obecności kierowcy i odmówić przyjęcia towaru. W razie późniejszego
wykrycia uszkodzeń mechanicznych należy zawiadomić o tym niezwłocznie Sklep i uzgodnić termin
sporządzenia protokołu szkody. Protokół szkody podpisują Klient i przedstawiciel Sklepu.
V. Niezgodność towaru z umową, zwroty.
1. Sklep odpowiada wobec kupującego będącego konsumentem za wady towarów – niezgodność z
umową towarów zakupionych w Sklepie na zasadach określonych w ustawie z dnia23 kwietnia 1964 r.
Kodeks cywilny (Dz.U. z 2014 r., poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach
konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827). W zakresie kupujących nie będących konsumentem Sklep
ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym.
2.Kupujący ma prawo bez podania przyczyny, odstąpić od umowy dotyczącej towarów zakupionych w
Sklepie w ciągu 14 (czternastu) dni od daty odbioru towaru, zgodnie z art.27 ust. 1 ustawy z dnia 30
maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827) Do zachowania 14-sto dniowego
terminu wskazanego w zdaniu pierwszym wystarczy wysłanie wciągu 14 (czternastu) dni od daty
odebrania przesyłki z towarem wypełnionego formularza zwrotu na adres e-mailowy sklepu. Wzór
oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.
3.W przypadku zwrotu prosimy o przesłanie go na adres P.P.H.U Elektra Tomasz Więcek, ul. Papieża
Jana Pawła II 10, 59-800 Lubań wraz z wydrukowanym i ręcznie wypełnionym formularzem zwrotu
wraz z fakturą VAT lub z paragonem. Kupujący powinien zachować dowód nadania przesyłki w celu
weryfikacji zachowania terminu zwrotu.
4. Zwrot pieniędzy wpłaconych przez Kupującego (należność za towar i ewentualne koszty dostarczenia
towaru do klienta) następuje przelewem na rachunek wskazany przez Kupującego w formularzu zwrotu
lub w innej formie uzgodnionej z Klientem. W razie zwrotu Klient zobowiązany jest do dostarczenia do
Sklepu podpisanej przez siebie faktury korygującej.
5. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru przez Klienta do Sklepu obciążają Klienta.
VI. Reklamacje
1. W przypadku uszkodzenia zamówionego towaru w czasie transportu do klienta lub przesłania
produktów z wadą fabryczną klient może odesłać zakupiony produkt. Reklamowany produkt klient
przesyła na swój koszt na adres P.P.H.U Elektra Tomasz Więcek, ul. Papieża Jana Pawła II 10, 59-800
Lubań wraz z kopią dokumentu potwierdzającego sprzedaż (faktura VAT, paragon) oraz formularzem
reklamacji.
2. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych przesyłki powstałych podczas transportu będą
rozpatrywane po spełnieniu warunków określonych w Pkt. V ppkt. 7 niniejszego regulaminu
3. Sprzedający ponosi względem Klientów będących konsumentami odpowiedzialność przez 2 (dwa)
lata od daty zakupu w przypadku niezgodności towaru z umową (zamówieniem), zgodnie z ustawą z
dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 2014 r., poz. 121 z późn. zm.).
4. Reklamacje rozpatrywane będą niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni licząc od dnia ich
zgłoszenia. Jeżeli dane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia klient zobowiązany
jest niezwłocznie je uzupełnić. Klient ma świadomość, że czas na uzupełnienie przez niego reklamacji
może wpłynąć na termin rozpoznania reklamacji. Nadużywanie prawa przez Klienta w tym zakresie
stanowi nadużycie prawa i nie korzysta z ochrony.
5. W razie niezajęcia przez Sklep żadnego stanowiska w przedmiocie zgłoszonej przez Klienta
reklamacji w terminie 14 (czternastu) dni licząc od daty otrzymania reklamowanych towarów, przyjmuje
się, iż reklamacja została uznana przez Sklep za zasadną.
6. W przypadku uznania reklamacji za zasadną Sklep zwróci Klientowi równowartość opłaty za
odesłanie towaru.
7. Jeżeli reklamacja zostanie pozytywnie rozpatrzona to w pierwszej kolejności Sklep będzie uprawniony
do wymiany towaru wadliwego na nowy wolny od wad albo usunięcia wady, chyba że doprowadzenie
towaru do zgodności z umową będzie niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów. Dopiero, gdy
wymiana na towar nowy wolny od wad będzie niemożliwa, Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny
reklamowanego towaru oraz kosztów dostawy, lub po wyrażeniu zgody przez Klienta, sprzeda inny
dostępny w sklepie towar.
8. W przypadku zgody Klienta na wymianę towaru zgodnie z pkt. 7 koszt ponownej dostawy towaru
ponosi Sklep.
9. Reklamacje zgłaszane po upływie dwóch lat od dnia dostawy towaru nie podlegają rozpatrzeniu. W
przypadku klientów nie będących konsumentami termin zgłoszenia wynosi jeden rok.
10. Reklamacje towarów z wyprzedaży – towary w dziale wyprzedaż oznaczone jako outlet, II gatunek
lub towar nie w pełni wartościowy mogą posiadać drobne wady lub uszkodzenia. Klient przed zakupem
takiego towaru powinien skontaktować się ze Sklepem, w celu ustalenia wad towaru oraz osobiście
dokonać oględzin wadliwego towaru. Reklamacja produktów z wyprzedaży nie może dotyczyć wad i
uszkodzeń, o których Klient został poinformowany przez Sklep przed odbiorem towaru.
VII. Postanowienia końcowe.
1. Zdjęcia produktów mogą odbiegać od rzeczywistości, gdyż odzwierciedlenie kolorów może odmiennie
prezentować się na różnych typach monitorów.
2. Złożenie zamówienia w sklepie internetowym wymaga każdorazowego zaakceptowania postanowień
niniejszego regulaminu w brzmieniu z dnia złożenia zamówienia. W przypadku dokonywania zamówień
w formie e-mail w treści tej wiadomości musi znajdować się oświadczenie potwierdzające zapoznanie
się z regulaminem i że akceptuje jego treść.
3. Elektra uprawniona jest do wydania nowego Regulaminu, a także do dokonania zmiany treści
Regulaminu w przypadku:
-dokonania przez uprawnione organy państwa zmiany przepisów prawa lub wydania orzeczeń mających
lub mogących mieć w szczególności wpływ na określone treścią umowy prawa i obowiązki stron albo
takich, które wpływają lub mogą wpłynąć na sposób świadczenia usług albo przepisów lub orzeczeń
nakładających określone obowiązki osobom trzecim albo przepisów podatkowych lub innych
nakładających nowe podatki, opłaty albo zmieniających sposób ich spełnienia
– zmiany warunków technicznych związanych z funkcjonowaniem Sklepu w tym związanych z postępem
technicznym lub technologicznym.
– siły wyższej
– w innych sytuacjach, gdy będzie to zmierzało do uatrakcyjnienia funkcjonowania Sklepu i jakości
świadczonych usług.
4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu
cywilnego, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o prawach konsumenta, oraz
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i innych aktualnych przepisów prawa mających
zastosowanie do działalności i funkcjonowania sklepu.
ODWIEDŹ NAS
Papieża Jana Pawła II 10, 59-800 Lubań
GODZINY OTWARCIA:
pon.-pt. 08:00-18:00
sobota 09:00-14:00
tel./fax: 757214655 tel.kom: 570 889 958
Kontakt
Telefon
570 889 958
biuro@elektraluban.pl
Adres
Papieża Jana Pawła II 10, 59-800 Lubań